woensdag 22 oktober 2014

Gelukkig zijn er nog andere krengen!

Toen ik vanochtend langs een doorweekt onbekend schoolmeisje reed, voelde ik mij terug wat beter.
Het meisje zat op haar fiets en trapte noest door. De regen viel op haar neer en de wind probeerde haar tegen te houden.

Ik had eventjes daarvoor ook twee meisjes in dat weer gestuurd met een plastieken zakske over hun zadel (geen garage/tuinhuis) en een kap op hunne kop. Die meisjes waren al een beetje zielig omdat ze niet veel hadden kunnen eten. Dat kwam omdat ik de wekker had vergeten op te zetten en iedereen (gelukkig maar) een kwartier te laat wakker was. Eén van die zielige meisjes was ook (terecht) boos, omdat  het , door mijn (achterlijke) vraag "Gaan jullie met de fiets?", leek alsof er een kans werd geboden om bv. niet met de fiets te gaan. Die kans was er echter niet want wij wonen in een stad(je) en met de auto naar het centrum rijden duurt langer dan met de fiets. Vermits een bepaald iemand de wekker niet had gezet, was daar dus geen tijd meer voor over. Hongerig en zielig en boos vertrokken ze.

Ik volgde hun naar buiten om (met de auto) naar mijn werk te gaan, met de nodige schuldige gedachten: "Ocharme het regent echt hard" en " Brrr, 't is al koud met die wind" en "Verdomme dat is nu al de tweede keer in twee weken dat ik de wekker vergeet te zetten." en " Stom kieken, waarom vraagt ge iets als ze eigenlijk nie kunnen kiezen".

Malend reed ik naar mijn werk. Tot ik dus die andere zeiknatte puber tegenkwam. Halleluja, er zijn dus nog moeders die hun kind met de fiets door een stortbui sturen.

9 opmerkingen:

  1. Och, later gaan ze daaraan terugdenken als de schoonste tijd van hun leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deed ik vroeger ook met mijn beste vriendin; door regen, wind & sneeuw
    Zeiknat, doorweekt, jhelemaal bevroren (of is't bevrozen?), kon ons niet deren eigenlijk
    En nog een plus: 't is keigezond: voor de weerstand & ge wordt er fitter van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voila, ge wordt er gewoon groot van! (en hoera voor de andere mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd of jullie nog zo stoer gaan zijn als uw kinders met hun fietske door de regen moeten!
    ;-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die van mij reageren juist gelijk uw kinderen, en ik gelijk u ! Van een beteke regen is nog niemand dood gegaan, en trouwens, als ze dat regenpak zouden aantrekken, dan bleven ze redelijk droog...ja ik ben een loeder van een moeder ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ochere, ocharme, ben je dan niet bang dat ze gaan smelten, die arme kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij hoog dringend tijd om voor hun nieuwjaar elk een wekker te kopen zodat ze zelf kunnen opstaan. Ik roep de mijne niet meer, hoor. Te laat is eigen schuld. Wie is hier nu het moederkreng? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. precies Elke, hier moeten ze ook zelf hun wekker zetten...

      Verwijderen
  8. Ze zijn niet van suiker he. ;) Als wij vroeger te laat waren, stopten we een zakske met cornflakes in onze jaszak en aten we dat op de weg naar school op.

    BeantwoordenVerwijderen