maandag 6 oktober 2014

een nieuwe auto en wc-papier

Een gesprek is eigenlijk iets geweldigs. Vaak eindigt dat helemaal ergens anders dan waar het allemaal mee begon.

Onder de middag had ik het met een stel collega's over de nieuwe auto die één van hen had gekocht. Het gesprek vloeide over in hoe de regels omtrent nummerplaten waren, welke nummerplaten mensen zich nog herinnerde, welke auto's onze ouders vroeger hadden, wat er allemaal in die auto's moest kunnen, met hoeveel en hoe ver en hoe saai een autoreis toen was.

Om dan verder te gaan naar wat kinderen nu allemaal hebben om zich mee bezig te houden op de achterbank. Dat het soms toch 'god geklaagd is' wat voor multimediale middelen kinderen al hebben en (tegelijk) gebruiken. Over het verschil tussen smartfoons en telefoons met draaischijven, die altijd op dezelfde plaats stonden. En als je iemand belde dat je dan precies wist waar die persoon was/stond. Over hoe pubers altijd bezig zijn met hun telefoon en die steeds in de buurt houden.

Ik moest daar terug aan denken toen ik vanavond om 21.30 uur mijn GSM hoorde gaan. Ik had net de twee oudsten naar boven gestuurd om te gaan slapen.

Ik zocht mijn tas (nooit op dezelfde plaats), zocht toen in mijn tas (denk Mary Poppins) en nam een beetje verbaasd op toen ik de naam van mijn oudste dochter op de display zag.

"Hallo?"
"Mamaaaa, ik zit boven op toilet en het wc-papier is op, brengt ge wa?"
" Wahahahahahahahaha"


13 opmerkingen:

  1. Ik stuur tegenwoordig zelf ook sms als ze moeten komen eten ipv aan den trap te gaan brullen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, maar als ik hun bel/sms staat dat ding meestal niet aan , grrrrr

      Verwijderen
  2. Haha, bijna die reclame van 'Emma', van dat WC-papier. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig. Maar het werkt ook in de andere richting. Laatst hoorde ik dat een buurvrouw een foto maakt van een rommelige kamer en dat met snapchat naar haar pubers stuurt. Het zou beter functioneren dan 10 keer vragen de kamer op te ruimen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, we moeten de technologie zoveel mogelijk tegen hen gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan niet wachten tot ze tiener zijn, denk ik als ik dit lees *not*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, dit is gewoonweg heerlijk. En eigenlijk is er zoveel leuk aan pubers.

      Verwijderen
  6. Geweldig, zo zie je maar weer soms is zo'n gsm niet verkeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn collega vertelde mij al eens hetzelfde verhaal over haar dochter, zij hadden wel bezoek toen ze dat stuurde. :)

    BeantwoordenVerwijderen