zaterdag 19 maart 2011

Al bijna 300 dagen geen regering...

en dat begint ook gevolgen te hebben in ons huishouden!

Ik zit met mijn kinderen (minus 1 baby) bij de kapper. Kaan wordt geknipt, Finn zoekt een cool kapsel en Maya doet wat ze graag doet nl. door middel van meerkeuzevragen aan mij, testen hoe goed ik haar ken (ieder zijn plezier).

Maya: Welke naam zou ik het liefste zeggen: Serge-Laurent Marie (hihi, rara wie heet er officieel zo ?), Bart De Wever of Ine Willems? (ik weet soms echt nie wat er in haar hoofd speelt)

Ik: Hoe kent gij Bart De Wever?

Maya: Buh.

Ik: Weet ge wie da is?

Maya (aarzelend): Een meneer die op TV grapjes maakt (beweer nog eens dat de slimste mens geen invloed heeft)

Ik: neeje, dat is ne minister.

Maya: OK. Ik speel dat soms met Anke op de speelplaats. Dan ben ik ne andere meneer. Vergeet zijn naam altijd. Er zit een schreeuw in.

Ik: Met een schreeuw in? (graaf in mijn brein) AAAAAAh, Elio Di Roepo!

Maya: ja!

Ik ( nog nalachend en met een flinke dosis ongeloof): Hoe kunt ge da spelen?

Maya: Dan roept Anke:"de walen, de walen" (ze steekt haar armen dreigend in de lucht).

De rest heb ik niet gehoord, want ik besterf het van het lachen en de kapster vraagt mijn aandacht.

>>>correctie: Mijn dochter heeft het bericht gelezen en wist mij fijntjes te melden dat ik het hélemaal fout verteld heb! Zij (als Elio) roept: Walen, Walen, pok,pok,pok. En dan roept de ander (Bart): Vlaanderen, Vlaanderen, meer geld, meer geld! Zo Maya, nu tevreden?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb wat leesachterstand wat blogs betreft en daar doe ik mezelf duidelijk onrecht mee aan, manman, mijn collega's vragen zich duidelijk af waarom ik tranen in mijn ogen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergrappig! Maar ik vraag me nu wel af wie de minister is waarvan sprake?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben het over Bart de Wever en Elio Di rupo (rup=roep=schreeuw)

    BeantwoordenVerwijderen