donderdag 27 november 2014

Ge komt best niet op bezoek!

Dat is hier echt niet meer normaal! Sinds een jaar lijkt dat alsof er een tsunami van snot, rochel, virussen en bacteriën over mijn huisgezin rolt.

Vooral sinds de jongste naar school gaat is het niet meer te doen. Vorig jaar was haar eerste schooljaar en echt waar het was er eigenlijk maar een half. Ik denk dat ze vanaf de kerstvakantie tot aan Pasen bijna geen enkele volledige schoolweek heeft afgemaakt.

Toen ze dit jaar met school begon, lag ze na anderhalve week al in het ziekenhuis met een longontsteking. Sindsdien is ze trouwens ook nog ziek geweest.

2 weken geleden heeft ze een heuse keelontstekingsmarathon in gang gezet waarin we elkaar om de drie dagen opvolgen. Het ene gezinslid is er weer bovenop, BAM de volgende legt zich koortsig neder in de zetel.

De enige die tot nu toe de dans ontspringt is de vader des huizes. Of nee wacht, ik krijg net een SMS-je: "Ziek aant worde, denk ik, hoofdpijn, oogpijn, snot'.

4 opmerkingen:

  1. Wat dacht ge van een tsunami van buikgriep? Zo' n pamperkindje met LOPENDE kak is ook écht een uitdaging om dat smossen tot een minimun te beperken, edoch ontsnappen de uitvoerders van deze onaangename taak niet aan kruisbesmetting ;-( Beterschap aan alle slachtoffers...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat hier het volgende zijn, vrees ik. Ik ging daarstraks de kleinste vant school halen en hoorde een kleuterjuf zeggen: Ik heb er vandaag nog drie met buikgriep naar huis gestuurd, als het zo verdergaat schieten er geen kinderen meer over in mijn klas!' De emmers en verse lakens liggen al klaar ;-).

      Beterschap ook voor uw slachtofferke!

      Verwijderen
  2. ik geef mijn kinderen altijd van oktober tot februari extra vitamines. ik koop dat bij da apotheker. zuigtabletjes met aardbeiensmaak van davitamon. ze zijn nog wel verkouden maar echt zwaar ziek sindsdien niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen