dinsdag 11 februari 2014

Weeral

Het leek nog maar eventjes geleden dat ik dit schreef en nu heb ik alweer eenzelfde gewaarwording maar dan met het volgende kind. Dat is als kinderen maar een jaar schelen, dan volgen dingen zoals bv. eerste keren en puberteit, veel sneller op elkaar.

 En dus is zij ook plots een ferm madam. Ze heeft een model, is rustiger en vooral stiller  geworden. Ze ontwikkelt langzaam een eigen kledingstijl, een leuker gevoel voor humor, is wat meer voor rede vatbaar. En is net als haar zus ineens zo groot en mooi, dat ik niet kan geloven dat dat schepsel ooit uit mijn lijf kwam.

En deze keer zie ik geen mascara en dotje, maar wel vlechten (en een handtas en de obligate kaki groene jas met pelskap). Dit kind, dat altijd lang haar wilde, maar daar niks mee wilde (laten) doen. Nee, zelfs niet borstelen. Dit kind las en zag "De Hongerspelen" en hield daar buiten een humeur, lees-, schrijf- en rekenplezier ook een fascinatie voor vlechten aan over.

En dus zit ik hier naar Youtube-filmpkes te kijken met een (eindelijk) gewillig haarmodel voor me. En filmpjes over haren, dat is net als filmpjes over naaien/haken/breien/tegelen/metsen/..., het ziet er simpel uit, maar dat is het niet. Of toch niet voor mij. Haar dat uit mijn vingers glipt, vingers die verstrikt raken in haar dat niet mee moest, vlechten die er toch niet zo mooi uitzien als op het filmpje,...

Maar goed, de volgende is ne jongen en die scheelt drie jaar met zijn zus, dus ik heb wat ademruimte voor ik tatoeages moet leren zetten.

7 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar alweer alleen zijn Wij ondertussen zo ver dat dochter zich zodanig met youtube heeft bijgeschoold dat ieder met lang haar in vrienden en familiekring op haar kappersstoel belandt. Zij is er gelukkig wel goed in, dus ik ben er vanaf. Jeuj!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk uit naar het moment dat ik bij Iris iets in haar haar mag doen én dat er langer dan 2 minuten blijft inzitten.
    Inderdaad schone kapsels in The hunger games, maar die zat dan waarschijnlijk 3 of 4u in de schminkstoel. Is het niet gemakkelijiker als ge het haar een beetje nat maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb veel pogingen nodig en uiteindelijk is haar haar zo vettig dat het inderdaad beter lukt :)

      Verwijderen
  3. De truck is inderdaad dat het haar niet pas gewassen en gekamd mag zijn. =)
    Dus een dag of 2 niet was en eventueel wat wax doorsmeren en dan gaat dat al veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen